Handelsbetingelser
Disse vilkår gælder mellem dig, som bestiller (kunde) og os, som sælger (virksomhed).
Partyking AB
SE5567176630 (Swedish companynumber), CVR 12942524 (Danish VAT registration), Ersbogatan 16, SE-805 91 Gävle.
Alment
Købsinformation
Er du under 18 år, skal du have tilladelse af en værge for at bestille hos os.
Når du handler via internettet, gælder Købeloven og Forbrugeraftaleloven. Læs
mere hos
Forbrugerrådet. Partyking.dk forbeholder
sig ret til ændringer i sortimentet samt ret til at fjerne varer fra sortimentet,
inden et køb er gået igennem. Alle forsøg på bedrageri politianmeldes. Vi forbeholder
os ret til at ophæve et køb ved mistanke om bedrageri. Voresfantastiske kundeservice
er svensk-, engelsk-, norsk-, dansk og finsktalende, du er velkommen at skrive
ind til os, så vil vi hjælpe dig med dine spørgsmål og bekymringer.
Ordrebekræftelse
En ordrebekræftelse sendes ud via mail, når du har afsluttet din bestilling.
Der finder du oplysninger om, hvad du har købt med priser og fragtomkostninger,
og hvis din ordre indeholder bestillingsvarer, får du en estimeret leveringstid
på din forsendelse (7-14 arbejdsdage). Er der noget galt med bestillingen
bedes du kontakte os snarest.
Vi sender også en besked, når varen er sendt fra vores lager med informationer
om forventet leveringsdato og eventuelt pakke-id for pakken hos Postnord.
Priser
Priserne er i danske kroner. Moms er inkluderet på alle varer med 25 %. Alle
priser vises inklusive moms på hjemmesiden.
Betalingsformer
Klarna Checkout
Klarna Checkout gør det nemt, fleksibelt og trygt at handle på internettet.
Du skal blot indtaste nogle få persondata, så du kan identificere dig og vælge
den ønskede betalingsmetode, der omfatter alternativerne faktura, konto samt
kortbetaling. Af og til tilbydes du også at kunne betale via Klarnas kampagner,
der kan variere fra gang til gang. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først
på dit kort, når varen afsendes. Her kan du lese mer om
Klarna sine villkor.
Køb nu. Betal senere!
0 DKK Modtag din ordre først. Betal indenfor 30 dage. Køberbeskyttelse fra Klarna.
Omkostninger og gebyrer: Vi opkræver et fakturagebyr på 0 DKK for hvert køb.
Hvis betalingen udebliver pålægges en påmindelsesafgift på 100,00 kr samt morarenter på 8,05 %.
Konto
Delbetal i din egen takt. Du kan vælge at betale i dit eget tempo eller betale
et fast beløb hver måned.
Når du vælger afbetaling med Klarna, gælder følgende altid:
Du får din bestilling, inden du betaler
Alle køb bliver samlet på en månedsfaktura
Du betaler i dit eget tempo eller et fast beløb hver måned
Du betaler et valgfrit beløb hver måned. Minimumsbeløbet er 1/24 af det samlede
beløb (dog mindst 89 kr.). Du kan til enhver tid indfri din aftale uden omkostninger.
Der tilskrives et administrationsgebyr på 39 kr. hver måned.
Kortbetalinger
Hvis vi ikke er i stand til at trække pengene på dit betalingskort på betalingsdagen
(betalingsdagen er den dag hvor dit køb afsendes til dig), vil vi 3 gange yderligere
forsøge at trække pengene på dit kort. Lykkes det ikke at opnå fuld betaling på
denne måde, vil vi sende dig en faktura for det resterende beløb. I et sådant
tilfælde vil Faktura Betingelserne finde anvendelse på dit køb. Bemærk venligst
at i overensstemmelse med Faktura Betingelserne vil manglende betaling af en
faktura betyde, at vi behandler den udestående betalingssum som gæld, der er
underlagt vores gældsinddrivelsesprocedure.
Fragt og levering
Leveringstid
Normal leveringstid på varer, som er på lager, er 2-3 arbejdsdage fra vi har
modtaget din bestilling, forudsat at Postnord overholder sine lovede leveringstider.
Bestillinger afgivet før kl. 16.00 bliver sendt fra os samme dag! For bestillingsvarer
er leveringstiden længere, hvilket du ser på produktsiden samt i kassen, når du
skal betale. I din ordrebekræftelse får du også en meddelelse om, at din ordre
indeholder bestillingsvarer samt estimeret leveringstid. Bemærk, at vi ikke sender
dele af en ordre, selv om nogle af dine varer er på lager. Alt sendes, når
hele ordren er komplet. Bemærk venligst, at vi ikke sender pakker på de svenske officielle helligdage.
Fragtomkostninger
Vi tilstræber enhedsfragt hos Partyking.dk. Dette betyder at du kun betaler
39 kr uanset hvor meget eller hvor lidt du handler. Handler du for mere end
400 kr giver vi fragten (gælder kun for standardfragt på 39; -).
Leveringsmetode
Vi sender vores pakker med din valgte speditør. Når du har indtastet dit mobilnummer
i feltet, får du automatisk en SMS, når pakken er ankommet til dit nærmeste
afhentningssted. Pakken bliver afleveret ved dit lokale postkontor, men mindre
du har valgt hjemmelevering.
Transportskader
Kontakt os hvis din forsendelse
er blevet skadet under transporten - så hjælper vi dig med reklamation hos transportselskabet.
Uafhentede pakker
Hvis pakken ikke bliver hentet indenfor tidsfristen vil du blive debiteret 149,- for at dække vores håndteringsomkostninger
når vi modtager returen.
Ekspres håndtering 25,-
Vælger du ekspreslevering, når du går til kassen, bliver din ordre ekspederet med øjeblikkelig virkning.
Hermed er du sikret, at ordren bliver sendt hurtigst muligt. Leveringstiden (2-3 arbejdsdage) er stadig den samme.
Du finder leveringstiden til dit postnummer under
Levering.
Reklamationer og fortrydelsesret
Fortrydelseret
Som privatperson har du 7 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 7 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist,
løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Består ordren af
flere partier eller dele, udløberfortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du
modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 7 dage fra modtagelsen til at give os besked om,
at du vil fortryde dit køb. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere
varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne
retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Åbent køb, returret
Som et tillæg til fortrydelsesretten tilbyder Partyking åbent køb i 30 dage.
Fristen gælder fra den dag, du modtager din ordre. Fortrydelsesretten gælder IKKE for
livsmiddel (spiselige produkter, f.eks. Slik), parykker, paryknet, sokker, strømpebukser,
sexlegetøj, make-up, linser og andre intime produkter af hygiejniske årsager. Fortrydelsesretten
gælder ikke til vores “Design din egen” produkter, fordi de er specielt fremstillede varer.
For at få lov til at returnere et produkt skal det være ubrugt (kun testet for at se om størrelsen passer)
og alle eventuelle etiketter og tilbehør er inkluderet. Undtagelser for hundedragter, åben købs- / returret til dragter
til hunde gælder IKKE, hvis den er blevet prøvet eller brugt! Du må dog gerne tage
hundedragten ud af posen for at se på den.
Du er altid ansvarlig for den vare du returnerer, indtil vi modtager den.
Åbent køb og Returnering
Hvis du vil udnytte vores tilbud om åbent køb eller vil ombytte til en anden vare,
kan du logge ind på vores kundeportal med din e-mailadresse og ordrenummer.
Her kan du vælge mellem følgende returmetoder:
Du får sendt returlabelen til din e-mailadresse (returfragt 39 kr).
Du downloader selv din returlabel direkte i browseren (returfragt 39 kr).
Du får sendt returlabelen til din adresse via standardfragt (returfragt 49 kr).
Du returnerer selv varen. Du står her selv for returfragten og har ansvaret for, at varen
når sikkert frem til vores lager. Du skal sende returvaren til: Partyking AB, Att: Retur, Box 78, 801 02 Gävle, Sverige.
OBS! Du kan kun sende varen med PostNord.
Vi skal have modtaget returvaren inden for 7 dage, efter at du har registreret den ønskede
returmetode via vores kundeportal. Når vi har registreret returforsendelsen, får du besked
via mail. Eventuelle omkostninger for din returforsendelse vil blive fratrukket den sum,
du får tilbagebetalt for varen. Pengene tilbagebetales, når returforsendelsen er blevet håndteret.
Justeringer på fakturaen varetages af Klarna.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
- Bestillinger som firma
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har
fået et tydeligt personligt præg,
- Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt
- Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige
årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet
brudt efter leveringen.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden
måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den
måde, den fungerer,kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan
få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det
betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender
varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan
det muligvis medføre en værdiforringelse afvaren.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet,
fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger
(det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har
valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som
vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om,
at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet,
medmindre vi har aftalt andet. Vi tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget
varen.
Reklamation
Når du handler hos os som privatperson, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Stemmer din vare ikke overens med beskrivelsen, er den i stykker eller er du
på anden vis utilfreds med dit køb?
Kontakt os
så finner vi sammen ud af, hvordan vi skal løse det. Det er meget vigtigt for os,
at du er tilfreds med dine købte varer.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen ombyttet,
pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis
du reklamerer indenfor to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen
altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger.
Øvrigt
Sikkerhed og håndtering af kundeoplysninger/Persondatapolitik
Når du foretager din bestilling hos os, giver du os dine personlige oplysninger
såsom navn, adresse og telefonnummer. Vi registrerer og videregiver de personoplysninger,
som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
I forbindelse med din registrering og bestilling godkender du, at vi lagrer og
bruger dine oplysninger i vores virksomhed for at fuldføre vores tiltag i forhold
til dig. Vi dokumenterer den kommunikation, vi har med dig, for at give den service,
som du forventer af os. Hvis du vil have vores nyhedsbrev, sender vi informationer
og produkttilbud til dig via email eller sms. Dette kan nemt afmeldes via det
aktuelle nyhedsbrev eller via kontakt med vores kundeservice.
Personoplysningerne registreres hos Partyking AB og opbevares i fem år,
hvorefteroplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler
data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke
bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine
oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på partyking.dk er
VD Joel Svensson.
Ifølge Databeskyttelsesloven har du ret til at få oplysninger om den information,
vi har registreret om dig. Er den forkert, ufuldstændig eller irrelevant, kan
du forlange, at informationerne bliver rettet eller fjernet. Det kan f.eks. være
hvis dine data ikke længere ernødvendige i forhold til det formål, som vi skulle
bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver
behandlet i strid med lovgivningen. Kontakt i så fald vores
kundeservice.
Mail fra Partyking.dk
Én gang efter at du har modtaget din ordre, sender vi dig en mail, der I beder
dig om at evaluere din købserfaring og give en vurdering af de produkter, du
har købd. Denne e-mail sendes til vores kunder for at forbedre vores hjemmeside
og vores produkter for at skabe en endnu bedre kundeoplevelse. Du er ikke forpligtet
til at svare på denne evaluering.
Ved uenighed
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte
kundeservice.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk .
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens
online klageportal her
http://ec.europa.eu/odr.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.04.2020